Dieta Paleo – czy warto ją wybierać?

Dieta Paleo

Jeśli masz dość przetworzonej żywności, możesz pod opieką dietetyka wrócić „do korzeni”. Dieta Paleo czyli wywodząca się z epoki paleolitycznej, kiedy to ludzie zjadali tylko to, co upolowali bądź uzbierali cieszy się coraz większą popularnością, warto przyjrzeć jej się bliżej.

Dieta Paleo – na czym się opiera?

Idąc do sklepu czytasz etykiety i sprawdzasz, jakie składniki dodane zostały do żywności. Nie kupujesz słodzonych napojów, a do tego tzw. gotowców, czyli żywności, gdzie można znaleźć wiele tłuszczów trans. To znaczy, że jesteś doskonałym kandydatem do diety Paleo. Tutaj eliminujesz cukry proste i szkodliwe tłuszcze. Jesz dużo ryb, bogatych zwłaszcza w kwasy Omega-3, a także owoców. Dzięki temu dostarczasz swojemu organizmowi dużą porcję białka oraz błonnika pokarmowego. Wśród produktów zabronionych w diecie Paleo znajdują się nabiał, a także rośliny strączkowe, makarony i kasze.

Dieta Paleo – kiedy warto ją stosować?

Warto wiedzieć, że cukrzycy czy osoby z nadwagą niekoniecznie powinni wybierać tę dietę, gdyż nie jest to dieta odchudzająca i opiera się w 50% na spożyciu mięsa. Jest to z pewnością zdrowa dieta pod warunkiem, że wybiera się mięso z chowu ekologicznego, zawierające mniejsze ilości szkodliwych pierwiastków, takich jak choćby rtęć. Właśnie to jest powodem tego, że lekarze spierają się o jej zasadność. Ze względu na niską podaż węglowodanów i wysoką tłuszczów zwiększa się ryzyko wystąpienia cukrzycy. To dieta wysokoenergetyczna, przeznaczona dla osób aktywnych, które dbają również o właściwą suplementację, np. witaminy D. Należy ją stosować przy współpracy z dietetykiem. W ofercie cateringu dietetycznego możesz znaleźć również taki oparty na zbilansowanej diecie Paleo, gdyż nie warto zupełnie wracać do jaskini!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *